In 2007 richtte de Gezinsbond van Liedekerke een reeks Tai Chi-lessen in. Een harde kern bleef verder doen in Roosdaal onder begeleiding van Theo Van Den Boeck, onder meer Thérèse De Meirsman en Conny De Petter. Zij hebben, samen met de nieuwe leraar Martin Strynck (in het midden op de foto), de “Tai Chi Vereniging Liedekerke” opgericht in mei 2015. In januari 2019 werden Thérèse en Conny in het bestuur vervangen door An Van Moer (links op de foto) en Veerle Callens (rechts op de foto). De bedoeling is om mensen aan te trekken die deze Chinese bewegingskunst willen leren kennen en verder ontwikkelen.

In het Huishoudelijk Reglement staat de doelstelling als volgt omschreven: De vereniging heeft tot doel haar leden de Chinese bewegingskunst taijiquan (Zuidelijke school, Yang Hemelberg middenvorm) bij te brengen om de eigen gezondheid te behouden en te vergroten. Aanvullende qigongoefeningen dragen bij tot dit doel.

Vanaf het werkjaar 2023-24 introduceren we een aanbod voor kinderen in de vorm van Rots en Water trainingen.

Hier vind je onze privacyverklaring.